شماره جدید فصلنامه ۱۵ خرداد منتشر شد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، این شماره از «فصلنامه ۱۵ خرداد» همچون گذشته به تحولات تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام خمینی(ره) می‌پردازد، شامل مقالات، گزارش‌ها و نقدهایی در این حوزه است .

از جمله مطالب مندرج در این شماره نقد کتاب «الف، لام، خمینی» اثر «هدایت الله بهبودی» است که به قلم «حجت الاسلام سیدحمید روحانی» تحت عنوان «الف لام؛ خدمت یا خیانت» به نگارش درآمده و قسمت اول آن حاوی نکات مهمی از تاریخ نهضت امام(ره) و رد نسبت‌های ناروایی است که به ایشان داده شده است. حجت الاسلام روحانی قصد دارد این نقد را در شماره‌های آتی این فصلنامه، با ذکر مطالب مهمی از این اثر ادامه دهد .

«انقلاب واژگان» اثر «سهراب مقدمی شهیدانی» و «حکومت ولایت فقیه» اثر «ابوالقاسم کریمی» و «عبدالحسین مسلمی»، از جمله مقالاتی است که در این شماره از «فصلنامه ۱۵ خرداد» منتشر شده است

در بخش «فلسطین» این شماره «علیرضا سلطانشاهی» در یادداشتی مفصل به مرور و تحلیل تحولات این حوزه ظرف چند ماه اخیر می‌پردازد و در ادامه، کتاب صهیونیستی «ایران من» اثر «آیزیک یوم ‌توبیان» را به نقد می‌کشد .

«مظفر نامدار» طبق روال شماره های گذشته با سخن سردبیری خود تحت عنوان «شبح جنگ، بازی مذاکره و عکس العمل ترسوها» به نقد گفتمان رایج مذاکره در میان برخی از چهره‌های ظاهراً انقلابی می‌پردازد .

در این شماره همچنین مصاحبه‌ای با «یعقوب توکلی» و مطلبی در مورد «میرزا صادق آل آقا مجتهد تبریزی» و جنبش اجتماعی مشروطه درج شده است .

علاقهمندان به تهیه این شماره از فصلنامه ۱۵ خرداد می توانند با شماره‌های ۲۲۵۷۹۱۹۲-۵ با دفتر مرکزی بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و یا با آدرس پست الکرونیکی Bonyad.Tarikh@gmail.com تماس بگیرند.

برچسب ها:

اخبار رسانه

182
0 0