باید به مردم امیدواری مبتنی بر واقعیت داد/ایران تحریم پذیر نیست

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست سرپرستان استانی خبرگزاری مهر، طی سخنانی اظهار داشت: عملکرد استان های خبرگزاری مهر طی سال گذشته رو به جلو، مثبت و همراه با جریان سازی بوده است.

عسکری افزود: اکنون ما در نیمه راه هستیم و این مسیر باید ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع امروز کشور گفت: امروز در کشور با بحران مواجه نیستیم، بلکه با مسائلی مواجهیم که در این شرایط باید با اراده بیشتر به سمت حل مشکلات کشور گام برداریم.

مدیرعامل خبرگزاری مهر اضافه کرد: هجمه رسانه ای امروز علیه جمهوری اسلامی در تاریخ بشریت بی نظیر است، آمریکا، اسراییل، عربستان، امارات متحده عربی و چند کشور دیگر سرمایه گذاری کرده و وارد میدان شدند، تا با کشور ما مقابله کنند و رقم های کلان میلیون دلاری به حساب رسانه های علیه ایران واریز می شود.

وی گفت: در مراکز رسانه ای علیه کشور ما جامعه ایران شبیه سازی شده است و با ادبیات اقشار مختلف علیه کشور ما فعالیت می کنند، باید بدانیم، امروز ما با جنگ روایت ها مواجه هستیم.

عسکری با بیان این که چالش ها و مسائل کشور قابل حل است، گفت: امروز نیروی جوان و پر انرژی داریم و معتقدم کشور را بدون فروش نفت نیز می توان اداره کرد.

ترامپ یک سناریو در سیاست آمریکا است

وی سپس به با بیان این که ترامپ یک اتفاق در سیاست آمریکا نیست، افزود: ترامپ یک سناریو در سیاست آمریکا است، آمریکایی ها با چشم باز مسیر موجود را طی می کنند و در پی فروپاشی جمهوری اسلامی هستند.

این مدیر رسانه ای گفت: البته این دشمنی های آمریکا با شکست مواجه خواهد شد، چرا که ما تجربه این اتفاق را پیش از این نیز داشتیم، کشور ما شرایط سخت تری را در سال ۶۰ گذرانده است.

وی افزود: تاکنون توطئه های آمریکا علیه جمهوری اسلامی با مشکل مواجه شده است، اما باید بپذیریم، در جنگ روایت ها تا حدودی موفق بوده اند، ما باید سعی کنیم در روایت درست از اوضاع کشور موفق باشیم و حساب ناکارآمدی ها را از حساب ساختارهای کشور جدا کنیم.

مدیر عامل خبرگزاری مهر گفت: امروز فشارهای آمریکا به حدی که آن ها می خواستند، جواب نداده است.

باید به آرامش ذهنی مردم کمک کرد

عسکری افزود: باید به آرامش ذهنی مردم کمک کرده و از القا فراگیر بودن فساد در جامعه خودداری کنیم ولی واقعیت های جامعه را نیز باید گفت، از سویی دیگر نیز می بایست برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کرد.

وی سپس با تشریح اوضاع اقتصادی کشور ادامه داد: در خصوص تامین مایحتاج کشور باید گفت، دولت از نظر تامین دارو و مایحتاج اولیه هیچ مشکلی ندارد، در خصوص فروش نفت و میعانات نیز مشکل داریم، اما هنوز نفت کشور را می فروشیم، لذا گمان نمی کنم، با مشکلی مواجه شویم.

مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: در خصوص نوسانات بازار شاهد توانایی مدیریت بازار نیستیم، معتقدم اگر دولت اراده داشته باشد، شرایط کشور رو به رشد خواهد بود.

وی افزود: باید به مردم امیدواری مبتنی بر یک واقعیت دقیق داد، نباید از تحریم ها هراس داشته باشیم، تحریم در خصوص کشوری که ۱۳ همسایه دارد، بی معنا است.

عسکری در پایان با بیان این که نباید حوزه فرهنگی و اجتماعی به دلایل اقتصادی و سیاسی مغفول بماند، گفت: مسائل فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

148
0 0