هشت‌هزار درخواست در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت شد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، از ابتدای راه اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا پایان سال گذشته ٧ هزار و ٩١٩ درخواست، از سوی شهروندان به ثبت رسیده که به ٧هزار و ١١٤ درخواست پاسخ داده شده است و به‌طور کلی میانگین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی ٨٥ درصد بوده است.

همچنین در سال ١٣٩٧، ٨٠٢ شکایت نیز در سامانه ثبت شده که حدود نیمی از این شکایت پاسخ داده شده است. تاکنون ٥٨٥ دستگاه به سامانه متصل شده اند، تقریباً تمامی دستگاه‌های اصلی زیرمجموعه دو قوه مقننه و مجریه در سامانه حضور دارند. ٢٠ هزار و ٩٩٨ کاربر هم در سال گذشته در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

طبق بررسی‌های انجام‌شده بیشترین درخواست‌های ثبت شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مربوط به شهروندان تهرانی با ٣٨٦٤ درخواست و کمترین درخواست مربوط به شهروندان خراسان شمالی با ١٤ درخواست بوده است.

بیشترین درخواست و سوالات مردمی در سال گذشته به ترتیب مربوط به وزارت کشور (٣٣٣)، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (٢٣٨)، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات (٢٢٩)، بانک مرکزی (٢١٥)، شهرداری تهرران (٢٠٤)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، (٢٠٠)، وزارت امور خارجه (١٩٥)، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی (١٨٧)، سازمان برنامه و بودجه (١٧٥)،سازمان بهزیستی کشور (١٢٥) درخواست بوده است.

در ادامه گزارش و اعلام دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تعداد درخواست‌ها از قوه مجریه (٥٧٠٧) بوده که به (٥٢٧٦) درخواست از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه این قوه پاسخ داده شده است. میزان پاسخگویی قوه مجریه هم به درخواست‌های مردمی ٨٨ درصد و میانگین زمان پاسخگویی ٣٢ روز بوده است.

همچنین تعداد درخواست‌ها از قوه مقننه ٢٠٦ درخواست بوده که به ١٥٢ درخواست پاسخ داده شده است و میانگین زمان پاسخگویی به درخواست‌ها (٧٥ روز) بوده است. طبق این گزارش به‌طور کلی میزان پاسخگویی قوه مقننه به درخواست‌های مردمی ٥ / ٥٤ درصد بوده است.

تعداد درخواست‌های مردمی از قوه قضائیه (فقط روزنامه رسمی کشور در سامانه متصل شده است)، ٩٢ درخواست بوده که به ٩١درخواست در میانگین ٨ روز پاسخ داده شده است.

میزان پاسخگویی تنها دستگاه متصل و فعال قوه مقننه (روزنامه رسمی کشور) با توجه به اینکه ٥ شکایت نیز از آن در سامانه ثبت شده ٩٦ درصد است.

در میان استانداری‌ها، استانداری هرمزگان با ١٧٠ و استانداری لرستان با ١١ درخواست به ترتیب بیشترین و کمترین درخواست‌ها را داشته‌اند. سه استانداری مرکزی، لرستان و سمنان هم به تمام درخواست‌های شهروندان پاسخ داده‌اند.

میان ٢٩ شهرداری متصل به سامانه، بیشترین درخواست‌ها مربوط به شهرداری تهران با ٢٠٤ درخواست و میانگین پاسخگویی ٩ روز بوده است. شهرداری یزد هم، تنها شهرداری است که ١٠ زیرمجموعه آن به سامانه وصل شده است و استان گیلان بیشترین شهرداری‌های فعال را در سامانه دارد.

جزئیات کامل گزارش مذکور در پایگاه اطلاع‌رسانی https://foia.farhang.gov.ir قابل مشاهده و مطالعه است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

130
0 0