به نقل از سایت اخبار رسانه : رضا هوشمند، مدیر انتشارات مشق شب به خبرنگار مهر گفت: کتابهای «تحلیل گفتمان رسانههای جهان (۲ جلدی)»، «قدرت رسانه» و «ارتباط و رسانه» در زمره آثار پرفروش این انتشارات در روزهای برپایی سیودومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بودند.
وی با بیان اینکه آثار این انتشارات با تخفیف ۱۰ درصدی عرضه میشود، افزود: انتشارات مشق شب در زمینه علوم ارتباطات، رسانه و روابط عمومی نیز فعالیت دارد. از این رو، برای خانواده رسانه تخفیف بیشتری در نظر گرفتهایم.
دبیر انجمن روابط عمومی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه میزان بن اختصاص داده شده به دانشجویان و طلاب بسیار اندک است و این بن حتی یک دهم نیاز آنها را نیز برطرف نمیکند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت پیش رفتن نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به سمت تخصصیتر شدن، گفت: اینگونه ناشران مخاطبان اصلی خود را بهتر شناسایی میکنند و میتوانند تخفیف مناسبتری برای آنها در نظر بگیرند. متأسفانه در سیو دومین نمایشگاه بینالمللی کتاب از دستاوردهای این ۳۲ سال استفاده نشد.
مدیر انتشارات مشق شب دربیان دیگر انتقاد خود به سیدومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، افزود: متأسفانه امکانات رفاهی برای مراجعان به درستی فراهم نشده است. استراحتگاههای نمایشگاه هم محدودند و هم در جای مناسب قرار داده نشدهاند. گاهی افراد مسن جایی برای نشستن نمییابند یا افراد در زیر آفتاب باید استراحت کنند.
به گفته این ناشر حوزه رسانه، زمان غرفهبندی در این دوره از نمایشگاه کتاب بسیار کوتاه بود و هر غرفهدار فقط دو روز برای برپایی غرفه خود زمان داشت. وی پیشنهاد کرد که سایتهای خبری پیش از برپایی نمایشگاه مخاطبان را در نحوه شناسایی و انتخاب کتاب مناسب و شیوه یافتن آن در نمایشگاه کتاب یاری کنند.
هوشمند درباره اهمیت این نکته توضیح داد: با توجه به اوضاع اقتصادی فعلی این کار ضرورت بیشتری مییابد. زیرا برخی آثار با عنوانهای جذاب و طرح جلد زیبا مخاطب را فریب میدهند. در صورتی که اگر مخاطبان بدانند که برای انتخاب کتاب خوب باید به چه نکاتی توجه کنند، هرگز از خرید خود پشیمان نخواهند شد.