برگزاری نشست «عصر پسا حقیقت، جامعه شبکه ای و رشد اخبار جعلی»

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «عصر پسا حقیقت، جامعه شبکه‌ای و رشد اخبار جعلی» با سخنرانی دکتر محمدحسین ساعی، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما، دکتر هادی البرزی دعوتی، پژوهشگر ارتباطات و محمدحسین آزادی، پژوهشگر ارتباطات از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۸ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌‏شود.

شناخت کامل خبر جعلی به عنوان معضلی آسیب‌زا در دوران پسا حقیقت و جامعه شبکه‌ای امری لازم و ضروری است. در دوره یاد شده، مرزهای بین حقیقت و دروغ، صداقت و ناراستی و وهم و واقعیت تار می‌شود. بر همین اساس در این نشست قرار است، ابتدا خبر واقعی و خبر جعلی تعریف و تفکیک می‌شود و سپس اهداف و یامدهای تولید و توزیع این گونه خبرهای جعلی بیان و راهکارهای مقابله با این اخبار ارائه می‌شود.

«خبر جعلی در ایران و جهان»، «راهکارهای مقابله با اخبار جعلی» و «چالش‌های قانونی مواجهه با خبرهای جعلی» از محورهای مورد بحث در این نشست خواهد بود.

این نشست در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولی عصر (پایین تر از میدان ولی عصر)، خیابان دمشق، شماره ۹، طبقه همکف (سالن همایش) برگزار می شود و حضور پژوهشگران و علاقمندان آزاد است.

شماره تماس: ۸۸۹۱۹۱۷۴

آدرس اینترنتی: https://www.ricac.ac.ir

برچسب ها:

اخبار رسانه

125
0 0