به نقل از سایت اخبار رسانه : به گزارش خبرنگار مهر، کمپینی در فضای حقیقی و به تازگی مجازی در داخل فعالیت می کند که هدف اصلی آن مقابله با پدیده اعتیاد، عرضه مواد مخدر و دخانیات است. کمپینی موسوم به «نم نم» که قصد سازندگانش از این نامگذاری «نه به مواد مخدر و نه به مواد دخانی» بوده است.
یکی از اقدامات این کمپین این است که مراکزی که می توانند عرضه دخانیات انجام دهند و دست به این کار نمی زنند را مورد تشویق قرار می دهند. یکی دیگر از اقدامات این کمپین که در قالب انتظارات آن از اعضا قلمداد می شود هم این است که اعضا فقط از فروشگاه هایی که جزء کمپین هستند (یعنی جلوی عرضه دخانیات ایستادند) خرید کنند. راه شناسایی چنین فروشگاه هایی هم این طور است که از سمت مدیران کمپین به چنین فروشگاه هایی تابلوهایی اهدا می شود که در آن عبارت زیر درج شده است:
«با افتخار دخانیات نداریم؛ ما از سودش گذشتیم، شما هم از مضراتش بگذرید!»
طراحان این کمپین بر این نظر هستند که پیشگیری از اعتیاد با مشارکت مردم و یادآوری این نکته که مصرف دخانیات ممکن است همیشه به اعتیاد منجر نشود، اما آن را دروازه ورود به اعتیاد میدانند. آنها اقدام برای راه اندازی کمپین نم نم را نوعی فعالیت آتش به اختیار می دانند و با شعار #من_از_پویش_نم_نم_حمایت_میکنم به دنبال جا انداختن آن در فضای مجازی هستند.
علاقمندان به حمایت از این کمپین می توانند در فضای مجازی (شبکه های مختلف و پیام رسان ها محبوب داخلی و خارجی) شناسه @NamNam_Campaign را جست و جو کنند.