تیرانداز: رسانه‌های انقلابی افراد غیرانقلابی را هم جذب کنند

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، پیام تیرانداز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه توفیق داشتم در خبرگزاری مهر چند وقتی را خدمتگزاری کنم، گفت: اخبار مربوط به تغییرات مدیریتی خبرگزاری را دنبال می‌کردم و می‌خواستم بدانم قرار است چه اتفاقی برای این رسانه بیفتد. متوجه شدم دوستان دیگری هم که در این خبرگزاری سابقه حضور و فعالیت داشتند، این تغییرات را دنبال می‌کردند و نسبت به آن حساس بودند.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی در سال‌های گذشته در خبرگزاری مهر اتفاق افتاده که این رسانه را دوست‌داشتنی کرده است؛ از همه همکاران خودم در این خبرگزاری به ویژه دکتر علی‌عسگری تقدیر می‌کنم. درواقع ایشان مدیری هوشمند و فهمیده در عرصه رسانه است. این موضوع را از سال ۱۵ سال قبل که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ایشان همکار بودم، دریافتم.

تیرانداز سپس گفت: تلاقی آغاز ماه مهر و آغاز تحولات مدیریتی در خبرگزاری مهر را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم روند این رشد هر چه سریعتر تسهیل شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به نوع مأموریت رسانه‌های انقلابی تأکید کرد: امروز در جنگ چندبُعدی قرار داریم و نیروهای اصلی این نبرد، اهالی رسانه هستند؛ این یک جنگ چندبُعدی است که برای حضور در آن، باید به درستی شناخته شود.

وی افزود: در بُعد اول رسانه‌های انقلابی باید جنگ با باطل و به ویژه مبارزه با نظام سلطه را دنبال کنند. درواقع در جنگ نابرابری هستیم که دشمنان از تجهیزات لجستیکی و امکانات فراوانی بهره می‌برند؛ امکاناتی که ما در رسانه‌های انقلابی نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم همچون دروغ، شایعه و هتک حیثیت افراد. این امکانات برای آنهاست و در مقایسه با امکانات ما قابل مقایسه نیست اما ما در این‌سو اعتقاد به خداوند را داریم و از این جهت از دشمنان خود جلوتر هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: در بُعد دوم این جنگ چند بُعدی ما درگیر با جنگ با نفس خود هستیم؛ نباید فراموش کرد یک لحظه غفلت می‌تواند ما را به خسارت بیاندازد بنابراین لازم است نیروهای این نبرد، اهل مراقبه باشند. از سوی دیگر، پیروزی این جبهه، نیاز به دانش و فقه دارد. باید فقه رسانه‌ای را درک کنیم و تجهیزاتی را برای سربازان انقلاب به کار ببریم.

وی گفت: خداوند وعده نصرت داده و اگر به درستی گام برداریم، پیروز می‌شویم.

تیرانداز در ادامه توصیه‌ای هم به همکاران رسانه‌ای خود داشت و در این باره گفت: فعالیت رسانه‌ای، انسان مردد نمی‌خواهد. همانطور که در یک جنگ سخت، تردید می‌تواند خسارت‌بار باشد، در جنگ رسانه‌ای هم تردید امکان‌ناپذیر است. تصور کنید پهپادی که به تازگی توسط جمهوری اسلامی ایران سقوط کرد، اگر نیروها در برخورد با آن تردید می‌کردند، آن پهپاد خسارت زیادی را وارد می‌کرد بنابراین در حوزه رسانه هم باید تردیدها را کنار گذاشت چرا که این تردید، جبهه رسانه‌ای را تضعیف می‌کند.

این عضو سابق خبرگزاری مهر در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی در مورد انقلابی‌گری ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به معنای تولید محتوا برای مخاطب انقلابی نیست، تأکید کرد: رسانه‌ای همچون «مهر» این شانس را داشته است که توده‌های متکثری را همراه خود سازد. در فعالیت رسانه‌ای انقلابی باید مخاطب‌شناسی کرد و توده‌های مختلف را با خود همراه ساخت. ادبیات ما باید به گونه‌ای باشد حتی افرادی که دلبسته انقلاب نیستند هم با آن همراه شوند البته ما نباید هویت انقلابی‌مان را پنهان کنیم و پنهان کردن هویت، کار درستی نیست.

تیرانداز افزود: این فعالیت اغنایی را باید از جایی شروع کرد که اجازه عدم ارتباط با مخاطب را ندهیم. ممکن است مخاطبی مبانی انقلابی را قبول نداشته باشد اما نگاه ما را بپذیرد یا مبانی ما را قبول داشته باشد و موارد دیگر را نپذیرد یا عقلانیت ما را پذیرفته باشد اما در نگاه و با مبانی همراهی نداشته باشد. در این فعالیت رسانه‌ای باید مخاطبان را با رسانه‌ انقلابی همراه کرد بر این اساس خبرگزاری مهر می‌بایست علی‌رغم وظایف رسانه‌ای اصلی همچون صادق بودن، باید رویکرد علمی و نگاهی عالمانه داشته باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان ادامه داد: رسانه‌های دنیا (اشاره به برخی رسانه‌های ضد انقلاب) مأموریت سیاه‌نمایی دارند و در جبهه رسانه‌های انقلابی نباید اجازه رشد و توسعه یأس را در جامعه بدهیم.

برچسب ها:

اخبار رسانه

136
0 0