رحیمی: مدیریت پیشین مِهر تنش در این رسانه را به حداقل رساند

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی رحیمی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید این رسانه گفت: وظیفه داریم کار خوب را تبلیغ کنیم، همانطور که از ۱۶ سال و دو ماه پیش که از تأسیس این خبرگزاری می‌گذرد و افرادی در روزنامه تهران‌تایمز و خبرگزاری مهر بودند که زحمت کشیدند و امروز باید از آنها تقدیر شود البته جای بعضی افراد همچون آقایان مقدسی و ... خالی است.

وی افزود: در مورد آقای علی‌عسگری و دوران مدیریت ایشان، باید چند نکته‌ را مطرح کنم؛ ویژگی فردی ایشان این است که اخلاق‌مدار و باتقوا هستند که این ویژگی برای آخرت هر فرد مورد نیاز است. فعالیت رسانه‌ای حرکت کردن بر لبه تیز تیغ است و دکتر علی‌عسگری با همین زیور آراسته، مدیریت موفقی داشتند. به عنوان مثال، در همین اواخر در فضای سیاسی کشور از سوی یکی از شخصیت‌های مطرح سیاسی، نامه‌ای به اشتباه نوشته و منتشر شد که نام «خبرگزاری مهر» هم در آن نامه آورده شده بود اما آقای دکتر علی‌عسگری می‌گفتند «نباید با جنجال رسانه‌ای، این موضوع را پیگیری کرد»؛ بنابراین ما توضیحاتی را به توصیه ایشان، برای آن شخصیت سیاسی به شکل محرمانه نوشتیم و دو هفته پس از آن، همان شخص اعتراف کرد که تند رفته است.

رحیمی ادامه داد: توصیه دکتر علی‌عسگری این بود که فعالیتمان در این خبرگزاری به نفع نظام باشد. او به همکاران خود می‌گفت «آیا کاری که می‌کنید باعث رضایت رهبری می‌شود؟ (اشاره به اینکه این رضایت از جنس تملق و چاپلوسی نباشد)». سؤال دکتر علی‌عسگری از ما این بود که «آیا فعالیت رسانه‌ای شما، دستاوردی برای انقلاب اسلامی دارد؟»

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه خبرگزاری مهر فضایی به دور از تنش دارد و فعالیت در آن کم‌استرس است، گفت: اقتضای فعالیت رسانه‌ای به ویژه در موارد موضوعات مهم، تعجیل و استرس است اما مدیریت دکتر علی‌عسگری به گونه‌ای بود که این تنش‌ها در سطح کمی بود و به گونه‌ای نبود که تنشی به فضای داخل تحریریه انتقال یابد.

رحیمی تأکید کرد: شیوه مدیریتی موقت ایشان به گونه‌ای بود که حتی در جذب همکاران جدید برای خبرگزاری هم نمود پیدا کرد که هنگام استخدام این نیروها، از آنها می‌پرسیدیم «چرا تمایل دارند در این خبرگزاری فعالیت کنند؟» آنها شهادت دادند که معتقدند خبرگزاری مهر پرتنش و استرس‌زا نیست.

این فعال رسانه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در جذب نیروهایی که در رده‌های مختلف این خبرگزاری وجود دارند، مدیریت قبلی به گونه‌ای اقدام کرده که افراد احساس نکنند می‌توانند رده‌های مختلف مدیریتی را دور بزنند، ادامه داد: دکتر علی‌عسگری می‌خواستند هر کاری در مسیر خودش دنبال شود.

وی سپس گفت: خبرگزاری مهر یک رسانه فرهنگی و هنری است بنابراین توقع جدی وجود دارد که در این عرصه‌ها، فعالیت انجام شود؛ این امر باعث می‌شود انتظار لازم از مدیر این رسانه این باشد که با این حوزه‌ها آشنایی خوبی داشته باشد. کارنامه دکتر علی‌عسگری هم همین مسئله را نشان می‌دهد. اغلب سازمان‌هایی که ایشان پیش از این در آنجا شاغل بودند، ماهیتی فرهنگ‌محور داشتند. به عنوان مثال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی.

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر، یکی از ویژگی‌های فعالیت رسانه‌ای در دوران جنگ نرم را شناخت از فضای بین‌الملل دانست و گفت: همانطور که دکتر تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس هم اشاره کرد، دشمنان از خارج کشور مشغول طراحی عملیات‌های مخرب رسانه‌ای هستند و ما باید نگاهمان را از مرزهای داخلی کشور برداریم و اهداف رسانه‌های محور مقاومت و بین‌المللی این خط را دنبال کنیم.

رحیمی افزود: دکتر علی‌عسگری هم با اعتقاد به این موضوع می‌گفت «نباید فعالیت‌های غلط رسانه‌های داخل را برجسته کنیم و به جار و جنجال بپردازیم». او همچنین می‌گفت «می‌توانید اشتباهات رسانه‌های داخل را در فضاهای دوستانه متذکر شوید».

وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های دوران مدیریت دکتر علی‌عسگری این بود که با وجود تلاطم‌های اقتصادی، پرداخت حقوق کارمندان مهر، منظم بود درحالی‌که در دوره‌های قبل فراز و فرودهایی وجود داشت. توصیه می‌کنیم مدیریت آتی هم به این موضوع توجه داشته باشند (با لبخند).

مدیرکل اخبار داخلی خبرگزاری مهر در بخش پایانی گفت: دکتر علی‌عسگری حتی در آخرین جلسه‌ای که روز قبل خدمتشان بودیم، به گونه‌ای رفتار می‌کردند که مشخص نبود روز آخر کاری‌شان است و این از ویژگی‌های افرادی است که برای افق‌های دور برنامه‌ریزی می‌کنند.

برچسب ها:

اخبار رسانه

138
0 0