عسگری: عملکردم را در نسبت با انقلاب بسنجید!

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تکریم و معارفه مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۱ مهرماه) با سخنرانی علی‌ عسگری و محمد شجاعیان در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی به پایان رسید.

علی عسگری مدیرعامل پیشین خبرگزاری مهر در این مراسم گفت: اگر توفیقی در خبرگزاری مهر حاصل شده، به دلیل رفاقت و همراهی همه دوستان بوده و تئوری‌های جدید مدیریتی هم می‌گویند که موفقیت مدیون کار تیمی است بنابراین کار تیمی باعث شده تا «مهر» به این نقطه برسد.

وی افزود: من از همه دوستان حلالیت می‌طلبم و همچنین از مدیران و بزرگواران خارج از این رسانه که نقدشان کردیم؛ اقتضای کار رسانه همین است. دنیا و آخرت خبرگزاری روی لبه تیغ است.

مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر ادامه داد: گزارش کار ما اکنون در سایت خبرگزاری مهر موجود است و همه می‌توانند آن را مشاهده می‌کنند؛ البته این گزارش روزانه صدها هزار بار در میان ایرانیان دست به دست می‌شود بنابراین نیازی نیست که در اینجا گزارش کار ارائه کنیم. سؤال مهم این است که حال و روز ما قبل و پس از ۴۰سالگی انقلاب چه تفاوتی کرده است؟ تقریباً هیچ. ما پس از بیانیه «گام دوم انقلاب» همان حالی را داریم که قبلاً داشتیم و این نکته منفی است.

عسگری در ادامه با اشاره به اینکه سنجش عملکرد افراد باید در نسبت آنها با انقلاب باشد، گفت: اگر می‌خواهید عملکرد من را بسنجید، باید آن را در نسبت با انقلاب بسنجید؛ اینکه من برای انقلاب چه کرده‌ام؟ همچنین آقای شجاعیان برای افق‌گذاری برنامه‌های خود در خبرگزاری مهر، باید در نسبت با انقلاب، آنها را ببیند.

وی اضافه کرد: از همه مسئولین جمهوری اسلامی باید پرسید که برای انقلاب چه کرده‌اید و خود آنها نیز باید این سؤال را از خود بپرسند. من با تمام وجود به انقلاب افتخار می‌کنم و اعتقاد دارم نشستن پشت میز مدیریت، در انقلاب کمتر از نماز شب نیست. انقلاب مفهوم بزرگی است و انقلابی‌گری، اوج عرفان، تدین و مروّت است.

مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر در ادامه با اشاره به اینکه سنجیدن افراد در نسبت با انقلاب، باید به ادبیات نسلی در رسانه‌ها بدل شود، گفت: خواهش من این است که این مسئله بدل به ادبیات ما در خبرگزاری مهر شود و همچنین در دیگر نهادها نیز ما باید با این ادبیات یکدیگر را بسنجیم. من مطمئن هستم آقای شجاعیان نیز  همین نگاه را به فعالیت در «مهر» خواهد داشت.

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت رعایت اخلاق در رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: رسانه معلم جامعه است و اگر خود ما تعلیم‌یافته نباشیم، معلم‌های خوبی نخواهیم بود. اگر خبرگزاری مهر خودش اخلاق را رعایت کرد، می‌تواند توسعه‌دهنده اخلاق باشد. به طور کلی، اگر رسانه اخلاقی نباشد، نمی‌تواند دعوت به اخلاق کند. نیاز امروز ما اخلاق است و ما باید تمام تلاش خودمان را برای رسیدن به جامعه اخلاقی به کار گیریم. همچنین ضرورت دارد که همه ما رسانه‌ای‌ها که ادعای انقلابی و مسلمانی بودن داریم، بیشتر متخلقِ به اخلاق باشیم.

وی در پایان هیئت مدیره و مدیرعامل جدید سازمان رسانه‌ای مهر را خلاق خواند و برای آنها موفقیت را آرزو کرد.

همچنین محمد شجاعیان مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر در این نشست گفت: از حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تشکر می‌کنم که به ما دهه شصتی‌ها اعتماد کردند. همچنین تشکر ویژه دارم از سرمایه انسانی «مهر» که تاکنون به نحو احسن به وظایف خود عمل کرده است.

وی افزود: خبرگزاری مهر قطعاً یک رسانه برجسته و متفاوتی است؛ این را همه اهالی فرهنگ در ایران به آن تأکید دارند. ویژگی «مهر» در نگاه فرهنگی و اجتماعی آن است و عامّه مردم هم به همین دلیل، با آن احساس نزدیکی می‌کنند.

مدیرعامل جدید خبرگزاری مهر ادامه داد: خبرگزاری مهر برجسته‌ترین رسانه‌ای بود که در تعطیلات سال نو توانست اخبار مربوط به مناطق سیل‌زده کشور را پوشش دهد، فاصله مردم با این رخداد را کم کند و مرجع جدید آنها برای کسب اخبار دقیق شود.

شجاعیان در ادامه به ضرورت توجه ویژه به زیرمجموعه‌های مختلف گروه رسانه‌ای مهر از جمله «تهران‌تایمز» و «انتشارات مهر» هم اشاره کرد و گفت: سازمان رسانه‌ای مهر بر گُرده خود می‌بیند که در تحقق بیانیه «گام دوم انقلاب» بکوشد.

برچسب ها:

اخبار رسانه

165
0 0