به نقل از سایت اخبار رسانه : به گزارش خبرگزاری مهر، طرح پژوهشی «تحلیل مصرف رسانهای ایرانیان» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شد. بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، این پژوهش شامل ده مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه دادههای «پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان» است که به بررسی وضعیت مصرف رسانهای و رابطه آن با نگرشها و کنشهای اجتماعی- سیاسی میان شهروندان ایرانی میپردازد.
شناسایی نسبت مصرف رسانهای با نگرشهای اجتماعی، تأثیر مصرف رسانهای بر هویتیابی شهروندان، بررسی تغییرات مرجعیت رسانهای در جامعه ایران طی دهة گذشته، بررسی رابطه بین مصرف رسانهای و مشارکت سیاسی شهروندان و بررسی نسبت بین مصرف رسانهای و زندگی روزمره از مهمترین اهداف این پژوهش است.
عناوین ده مقاله این پژوهش که با نظارت دکتر خیام عزیزی مهر تدوین شده است، به این شرح است:
«رسانهای شدن زندگی روزمره و مشارکت سیاسی» / دکتر سیاوش قلی پور
«مصرف رسانهای و نگرشهای اقتصادی اجتماعی در میان ایرانیان» / دکتر خیام عزیزی مهر
«آسیبشناسی جریان اطلاعات در شبکههای اجتماعی: بررسی سادهپذیری و به اشتراکگذاری مطالب نامعتبر» / دکتر شاهو صبار
«رژیم مصرف رسانههای اجتماعی در میان ایرانیان: تحلیل برآیندهای فرهنگی و اجتماعی» / مجتبی حاجی جعفری
«مصرف رسانهای و فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزشها و نگرشهای ایرانیان» / دکتر احسان شاه قاسمی
«مصرف فرهنگی و هویت یابی شهروندان» / دکتر سیدمحمدمهدی خویی
«از پاشایی تا پلاسکو: درباره تاثیر مصرف رسانهای بر زندگی روزمره» / دکتر عباس خورشیدنام
«تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانهای» / محمد گرامیان نیک
«مطالعه تاثیر مصرف رسانهای بر گرایشهای سیاسی ایرانیان» / مهدی غلامزاده
«ارتباط مصرف رسانهای با رفتارهای اجتماعی» / دکتر علیرضا عبداللهی نژاد
یادآور می شود این مجموعه پس از ویرایش و آمادهسازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.