شماره جدید «چامه» با پرونده‌ای درباره «منوچهر آتشی» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله ادبی چامه به ایستگاه هشتم رسید. در این شماره به شخصیت ادبی منوچهر آتشی به طور ویژه پرداخته شده است. همچنین موضوع این شماره نامه و نامه نگاری است. شعرهایی از شاعران امروز ایران و جهان، داستان هایی از نویسندگان ایرانی و گفت‌وگوهایی تازه با نام آوران ایران زمین از جمله مطالب این شماره است. این شماره  مجله نیز با آثار و جستارهایی از سرآمدان شعر و ادب همراه است.

صادق رحمانی در سرمقاله «به منزله آغاز» گفته است: اکنون شماره هشتم مجله ادبی چامه را پیش رو دارید. حقیقت آن است که من این صفحات را در طول دو ماه کنار هم گرد می‌آورم تا به دست علاقه‌مندان برسانم. در این رهگذار گاه و بیگاه از همکاری شاعران و نویسندگان بهره‌مند هستم، چون به تنهایی این امر بسیار صعب و سنگین است و اگر نبود تجربه سالیانم در دبیری و سردبیری نشریات و صفحات ادبی از عهده‌ام بیرون بود.

وی در ادامه می‌نویسد: تلاش من در چامه این است که حداقل شصت درصد مجله را با شعرها، داستان ها و گفت‌وگوهای تازه آماده کنم. برخی از مطالب پیش از این در کتاب‌ها، مجلات و فضای مجازی به چاپ رسیده است و به ضرورت مطالب تازه در کنار آنها قرار می‌گیرد تا سوابق و لواحق موضوع یک جا قرار گیرد و نیاز به مراجعات بیرون از نشریه نباشد.

مدیر چامه با توجه به موضوع محور بودن بخشی از صفحات مجله گفت: در هر شماره موضوعی را با نویسندگان و شاعران در میان می‌گذاریم تا یادداشت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این رویه از همان شماره اول تا به امروز داشته‌ایم. این شماره را به نامه اختصاص داده‌ایم. از شما خواستیم که در 300 کلمه به یک نویسنده، شاعر  یا نمایشنامه‌نویس نامه بنویسید خوشبختانه استقبال بسیار خوبی شد و نتیجه این فراخوان را می‌بینید. پیشاپیش اعلام کنم که در شماره نهم نیز به این موضوع خواهیم پرداخت که: چرا می نویسم؟ چرا می خوانم؟ از شما می خواهم که در باب نوشتن و خواندن از زبان خودتان برای ما یادداشت بفرستید.

وی در خصوص بازتاب نظر خوانندگان نیز نوشت: بارها و بارها حضوری و تلفنی به من گوشزد شده است که ای کاش مجله به صورت کاغذی به دکه‌های مطبوعات می‌رسید، چرا که خواندن روی موبایل یا بر صفحه رایانه بسی دشوار است. من نیز خود بر این امر آگاهم و لذت خواندن کتاب‌ها و مجلات را دو چندان می‌دانم، اما مصائب آن را هم می‌دانم. با این وصف در شماره‌های آینده اگر تعداد درخواست کنندگان بیشتر شود بدین کار می پردازم. بسیاری از دوستان پس از انتشار مجله از سر مهر آن را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند که پیشاپیش از مهر آنان سپاسگزارم.  در پایان از دوستان شاعر و نویسنده می خواهم که اگر عکس‌های جلسات و انجمن‌های خود را برایم ارسال کنند آن را در بخش چامکس منتشرخواهم کرد. 

وی همچنین درباره بخش ویژه این شماره در ارتباط با ادای احترام به منوچهر آتشی نوشته است: در این شماره به منوچهر آتشی شاعر برجسته بوشهری ادای احترام شده است. البته نه آنگونه که در شان شخصیت ایشان باشد. درباره او و شخصیت شعری‌اش کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های متعددی نگاشته شده است که در دسترس قرار دارد.  در شماره آینده نیز این ادای احترام به شاعر غزلسرای معاصر هوشنگ ابتهاج خواهیم داشت. از همین جا از شما درخواست می‌کنم چنانچه علاقه‌مند هستید درباره هوشنگ ابتهاج مطلبی، شعری، عکس و خاطره‌ای به ما برسانید با کمال اشتیاق پذیرا هستیم.

در این شماره از مجله چامه آثاری از این نام‌ها به چشم می‌خورد:

موسی بیدج، حمید رضا شعیری، محمد علی اسلامی ندوشن، جان کیتش، هادی حوری، ادوارد اسداف، رضا مهدوی هزاوه، رزا جمالی، محمود مشرف تهرانی، محمد ولی زاده، مینا اروجلو، مهدی حیدری، خالد متاوع، حمید رضا اکبری شروه، نجیب محفوظ، احمد اکبرپور، رومن گاری، حمید رضا شکار سری، علی هوشمند، مسعود غفوری، ضیاالدین خالقی، فریبا حمزه‌ای، اسماعیل کلانتری، تکتم توکلی، احمد رضا احمدی، فرزدق اسدی، ناصر بایزیدی، افسانه احمدی، امیر حسین تیکنی، مائده مرتضوی، محمد رضا ترکی و فرناز فرازمند.

گفتنی است شماره هشتم مجله ادبی چامه از نشانی زیر قابل دریافت است www.chamehmag.ir

برچسب ها:

اخبار رسانه

151
0 0