برگزاری تازه‌ترین گردهم‌آیی «روزهای رسانه‌های جوانان» در آلمان

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، شهر برلین، سوم تا پنجم نوامبر سال جاری، میزبان صاحبان رسانه‌های نوین و روزنامه‌نگاران جوان بود. در این گردهمایی سه روزه که با عنوان «روزهای رسانه‌های جوانان» برگزار شد، ۳۰۰ نفر از روزنامه‌نگاران جوان و صاحبان رسانه‌های جدید حضور داشتند.

فرانسیسکا گیفی، وزیر امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان در آلمان در روز افتتاحیه این گردهمایی گفت: «رسانه‌ها یکی از ارکان دموکراسی هستند. آنها در شکل‌گیری گفت‌وگوهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند. این در حالی است که در سال‌های اخیر، اکثر افراد از راه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی، اخبار و بحث‌ها را دنبال می‌کنند. برخی از آنها حتی معتقدند که کانال‌ها و شبکه‌های اینترنتی از تلویزیون و روزنامه‌ها معتبرتر و مهم‌تر هستند. بنابراین صاحبان رسانه‌های جدید، مسئولیت زیادی دارند تا اخبار واقعی را در اختیار مردم قرار دهند و جلوی انتشار و گسترش اخبار کذب را بگیرند.»

«روزهای رسانه‌های جوانان» از سال ۲۰۰۲، هر سال در یکی از شهرهای آلمان برگزار می‌شود. در این گردهمایی، سلسله برنامه‌هایی درباره ساخت ویدئوهای یوتیوب، پادکست، وبلاگ، ‌مجلات و سایت‌های آنلاین برای روزنامه‌نگاران جوان و علاقه‌مندان به رسانه‌های جدید برگزار می‌شود. همچنین برگزاری کارگاه‌ها و جلسات گفت‌وگو از دیگر برنامه‌های این سلسله برنامه‌هاست.

در این کارگاه‌ها درباره موضوعات مختلف مانند تکنیک‌های عکاسی، مصاحبه و مقابله با پدیده نفرت‌پراکنی صحبت می‌شود. همچنین در بخش دیگری از این برنامه‌ها، تورهای رسانه‌ای برای آشنایی جوانان علاقه‌مند با شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای وجود دارد. هر سال، روزنامه‌نگاران و صاحبان رسانه از اقصی نقاط آلمان برای شرکت در این برنامه‌ها دور هم جمع می‌شوند.

آنطور که مسئولان برگزاری این گردهمایی می‌گویند، هدف از برگزاری این برنامه‌ها، آموزش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران متعهد و تقویت دمکراسی در جامعه است. وزارت امور خانواده، سالمندان، زنان و جوانان در آلمان، حامی برنامه‌های «روزهای رسانه‌های جوانان» است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

157
0 0