شماره جدید دوفصلنامه «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین شماره دوفصلنامه علمی و میان‌رشته‌ای «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» در ۳۴۸ صفحه و مشتمل بر دوازده مقاله علمی پژوهشی منتشر شد. پژوهشنامه رسانه بین‌الملل، نخستین نشریه علمی معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که توسط واحد پژوهش‌های کاربردی منتشر می شود.

در چهارمین شماره پژوهشنامه رسانه بین‌الملل به تعدادی از تحولات مهم منطقه‌ای و بین المللی مرتبط با فعالیت رسانه‌های برون مرزی پرداخته شده است.

عناوین مقالات چهارمین شماره «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» عبارتند از:

«جنبش جلیقه‌زردها در فرانسه؛ زمینه‌ها، روندها، پیامدها و پیشنهادهای رسانه‌ای»، «تبعیض نژادی در آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ؛ علل، زمینه‌ها و ارائه راهبردهای تبلیغی»، «بایسته‌های همکاری مطلوب رسانه‌ای میان کشورهای فارسی‌زبان»، «استفاده ابزاری امریکا از دلار؛ اهداف، پیامدها، واکنش‌ها و ارائه رویکردهای رسانه‌ای»، «جنایات بین‌المللی عربستان سعودی در یمن و چگونگی نقش‌آفرینی دیوان بین‌المللی کیفری (با تأکید بر رسالت رسانه‌های برون‌مرزی)»، «راهبردهای مطلوب تولیدات نمایشی برای مخاطبان بین‌المللی در برون‌مرزی صداوسیما»، «مقایسه نحوه پوشش اخبار خروج امریکا از برجام در وب‌سایت‌های پرس‌تی‌وی و سی‌ان‌ان»، «رویکرد ترامپ به حقوق بین‌الملل محیط زیست و پیشنهادهای رسانه‌ای»، «چشم‌انداز مذاکرات امریکا و کره شمالی در دوره ترامپ تا انتخابات ۲۰۲۰ امریکا (با تأکید بر رویکردهای رسانه‌ای)»، «نقش رسانه‌های برون‌مرزی در پیشبرد دیپلماسی گردشگری جمهوری اسلامی ایران»، «کارکردها و چالش‌های منطقه آزاد چابهار در ایجاد همگرایی منطقه‌ای و توصیه‌هایی برای پوشش رسانه‌ای»، «وضعیت کارگران جنوب شرق آسیا در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (با تأکید بر توصیه‌های رسانه‌ای)».

تحلیل راهبردی موضوع و تبیین مبانی نظری آن، تبیین شاخص‌های رویکردی و رفتاری بازیگران، سناریوهای محتمل درباره موضوع و پیشنهادهای رسانه‌ای برای دستگاه دیپلماسی عمومی کشور با محوریت برون مرزی صدا و سیما ارکان اصلی مقاله‌های علمی و پژوهشی مذکور را تشکیل می‌دهند.

پژوهشنامه رسانه بین الملل با هدف تقویت تعاملات با مراکز دانشگاهی و استفاده از پتانسیل‌های آنها در آینده پژوهی رسانه‌ای، ترویج مطالعات راهبردی – رسانه‌ای در مطالعات منطقه‌ای و جهانی، تقویت تولید فکر در زمینه مباحث دیپلماسی عمومی و جنگ نرم، ترویج مطالعات راهبردی در عرصه‌های ارتباطات، مدیریت رسانه، روابط و حقوق بین‌الملل بویژه با محوریت دیپلماسی رسانه‌ای منتشر می‌شود.

تعدادی از اساتید برجسته حوزه ارتباطات، علوم سیاسی، روابط بین الملل و حقوق بین‌الملل در دانشگاه‌های تراز اول کشور و همچنین پژوهشگران و صاحبنظران برجسته رسانه عضو هیات تحریریه و مشاوران علمی پژوهشنامه رسانه بین الملل هستند. همچنین گروه اجرایی آن شامل دکتر پیمان جبلّی، معاون برون مرزی و مدیر مسئول، دکتر احمد کاظمی، مدیر پژوهش‌های کاربردی برون مرزی و جانشین مدیر مسئول، دکتر محمدقلی میناوند، سردبیر و محمود ترابی اقدم، مدیر داخلی نشریه است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

162
0 0