پرفروش‌ترین روزنامه هند ۶/۵ میلیون مخاطب روزانه دارد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای آی آر اس در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد روزنامه «تایمز آف ایندیا» با میانگین مطالعه ۶.۴ میلیون خواننده با فاصله در صدر روزنامه‌های هند قرار دارد. این درحالی است که نزدیکترین رقیب آن یعنی هندوستان تایمز ۳.۶ میلیون خواننده دارد. همچنین دیگر روزنامه‌های پرمخاطب یعنیهندو با ۱.۸۸ میلیون و تلگراف با ۴۹۰ هزار خواننده فاصله زیادی با این دو روزنامه مشهور دارند. مقاله اصلی روزنامه تایمزآو ایندیا در سه ماهه اول سال ۱۴۰ هزار خواننده بیشتر بدست آورد در حالیکه هندوستان تایمز ۱۲۰ هزار نفر از خوانندگان صفحه اصلیش را از دست داد. در مقایسه با روزنامه هندوستان تایمز نیز خوانندگان صفحه اصلی تایمزآو ایندیا بیش از دوبرابر شده است.

از نظر تعداد کل خوانندگان روزنامه تایمزآو ایندیا رشد ۶ درصدی را از ۱۵.۲ میلیون به ۱۶.۱ میلیون خواننده داشته و بالاتر از مجموع خوانندگان هندوستان تایمز و تلگراف قرار دارد. اکونومیک تایمز نیز از گروه تایمز در گروه روزنامه‌های انگلیسی زبان با یک میلیون خواننده رشد ۲۷۰۰۰ نفری داشته است درحالی که رقیب او مینت ۳۵۰۰۰ مخاطبش را از دست داده است.

تایمز آو ایندیا در صدر روزنامه‌های کل کشور قرار گرفته است.البته این روزنامه قبلاً هم بیشترین تعداد خواننده را داشت اما در حال حاضر روز به روز از رقبای خود فاصله می‌گیرد و صدرنشین بی چون و چرای روزنامه‌ها از نظر تعداد خوانندگان شده است.

در شهر مومبای صفحه اصلی روزنامه تایمز آو ایندیا ۱.۳۲۰ میلیون نفر خواننده در مقابل ۸۷۰ هزار خواننده روزنامه هندوستان تایمز در سه ماهه دوم سال بوده است. البته پیشاپیش در سه ماهه اول سال نیز با ۱.۲۸۰ میلیون در مقابل ۸۹۰ هزار خواننده هندوستان تایمز رتبه اول را داشت اما در سه ماهه دوم فاصله خود را از این روزنامه بیشتر کرده است. بطور مشابه تایمز آو ایندیا در شهر بنگلور نیز از روزنامه رقیب خود، دکن هرالد، بیش از دو برابر خواننده دارد. (۵۲۰ هزار در برابر ۲۵۰ هزار خواننده). در شهر چنای نیز که تایمز آو ایندیا رقابت نزدیکی در سه ماهه اول سال با رقیبش روزنامه هیندو داشت، اکنون از آن فاصله گرفته و بدین ترتیب با تعداد ۱۴۰۰۰ خواننده در صدر روزنامه های این شهر قرار دارد.

در شهر حیدرآباد که این روزنامه با فاصله کمی در رتبه دوم قرار گرفته است در سه ماهه دوم سال توانسته است ۲۴۰۰۰ خواننده جدید بدست آورد و خود را به رتبه اول نزدیکتر کند. همچنین در شهر پونه روزنامه تایمز آو ایندیا تعداد ۱۴۰۰۰ خواننده به خوانندگان خود افزوده است و در شهر احمدآباد نیز این رقم ۱۳۰۰۰ خواننده جدید بوده است.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در بمبئی برای مهر ارسال کرده است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

134
0 0