تهران تایمز ۴۱ ساله شد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه بین المللی تهران تایمز امروز با انتشار سیزده هزار و ششصد و پنجاه و ششمین شماره وارد ۴۲ سالگی خود شد.

ویژه نامه امروز این شماره که در صفحه اول خود با تلفیق تصویری از اولین شماره روزنامه تهران تایمز با آخرین شماره منتشر شده، ۴۱ سالگی‌اش را اعلام کرده است؛  با انتشار ویژه مطالبی از سفرای کشورهای مختلف؛ اصحاب رسانه و  مدیران رسانه‌ای کشور همراه است. 

تهران تایمز یک روزنامه انگلیسی زبان چاپ ایران است که در تاریخ ۱۵ اردبیهشت ۱۳۵۹ اولین شماره آن به صورت رسمی منتشر شد. هم اکنون مدیرمسئول این روزنامه محمد شجاعیان است و علی اکبر جناب زاده سردبیری این روزنامه را بر عهده دارد. روزنامه «تهران تایمز» علاوه بر انتشار اینترنتی، در ۱۶ صفحه در موضوعاتی شامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری، زنان، کودک و توریست عنوان‌بندی و منتشر می‌شود. سازمان تبلیغات اسلامی صاحب امتیازی روزنامه تهران تایمز را برعهده دارد.

مسیر ارتقا و بازیابی کنز آیت‌الله بهشتی 

در متن سرمقاله این شماره از تهران تایمز که به قلم مدیرمسئول این روزنامه منتشر شده است آمده است:

 «تهران تایمز روزنامه دولت نیست بلکه باید فریاد رسای انقلاب اسلامی و بلندگوی مستضعفان و مظلومان گیتی باشد.» (شهید بهشتی)
آنچه بیش از پیش به ما انگیزه می بخشد این سخن قوی است که راهبردی همیشگی برای این رسانه بوده است.روزنامه تهران تایمز به جز قدیمی ترین رسانه ی مکتوب انگلیسی زبان ایران بودن، مزین است به دست هدایتگر یکی از اصلی ترین ایدئولوژیست های انقلاب اسلامی.با وجود گذشتنِ زمانِ بسیاری از رسانه های مکتوب در دنیا، اما هنوز مکتوباتی هستند که در بواسطه ی ویژگی های منحصر به فردشان از ارزش و برتری بالایی برخوردارند.

در دنیایی که مخاطب رسانه را در شبکه های اجتماعی جستجو می کند و دستیابی به پیام حقیقی را به شایعاتی که هر روز در قالب میلیاردها پیام در بستر گروه ها و کانال های ساخته شده در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، ترجیح می دهند، داشتن منبع اصیل تولید پیام حقیقی نعمتی بزرگ است.

رسالت امروز رسانه هایی که به آرمان حقیقی انسان، در تعالی نوع بشر، پایبند هستند و نسبت خودرا با دولت های مدافع بی عدالتی مشخص کرده اند، حرکت در مسیر حق و تبدیل شدن به بلندگوی مظلومان جهان است.

در این مسیر ، ما با بازتعریف هویت تهران تایمز به عنوان منبع رجوع مخاطب غیرایرانی در رصد و تحلیل تحولات داخلی ایران و بازتاب دهنده دیدگاه اصولی نظام جمهوری اسلامی در خصوص مسائل گوناگون، تلاش می کنیم تا با ارتقاء محسوس محتوای غنی و تبیین گر ارزش های اساسی انقلاب اسلامی مبتنی بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، بر تحقق آن آرمان گام های دقیقی برداریم. توسعه ی مخاطبین تهران تایمز با بهره گیری از ابزارهای نوین رسانه ای، چون بهره گیری جدی از ظرفیت شبکه های اجتماعی و نگاه ویژه به تحولات و موضوعات محور مقاومت با تاکید بر تبیین و تشریح مواضع اصولی نظام در این حوزه در کنار مقابله هوشمندانه و روشنگرانه با سیاه نمایی های جریان ها و رسانه های زاویه دار با انقلاب اسلامی، از خرده برنامه هایی است که در ۴۲ امین سال این روزنامه ما را در مسیر ارتقا و بازآراییِ کنز ماندگار شهید آیت الله دکتر بهشتی با همراهی و مجاهدت همه ی همکاران خوبمان در تحریریه تهران تایمز، یاری کرده و نویدبخش تغییراتی متعدد و رو به جلو خواهد بود.»

حفظ اصالت در کنار توجه به مخاطب

در این شماره همچنین پیام معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به مناسبت چهل و یک سالگی این روزنامه منتشر شده است. محمد خدادی در متن به مناسبت سالگرد روزنامه تهران تایمز نوشته است: 

در همان ماه‌های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که چشمان همه مردم دنیا را به خود خیره کرده بود، جای خالی صدایی احساس می‌شد که آرمان‌های والای انقلاب و مردم ایران را برای مشتقانش در خارج از مرزها مخابره کند؛ انقلابی که نظام شاهنشاهی را با همه حمایت‌های خارجی‌ کنار زده بود و می‌خواست دموکراسی حقیقی را در بستر اسلام ناب به همه دنیا نشان دهد. مردم جهان منتظر بودند تا ببینند حرف جدید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و جوانان انقلابی برای غرب و شرق چیست و این انقلاب جدید برای آنها چه ارمغانی آورده است؟

در روزگاری که هیچ اثری از رسانه‌های مجازی و اینترنت نبود، روزنامه‌ای به نام «تهران تایمز» قد برافراشت تا صدای خارجی انقلاب اسلامی لقب بگیرد. این روزنامه آرام آرام قد کشید، بنیه پیدا کرد و همانند سرمنشا خود یعنی انقلاب اسلامی حالا وارد دهه چهارم زندگی‌اش شده است. بدون شک رهمنودهای یک شخصیت انقلابی صاحب سبک، نقش بسیار اساسی در تولد تهران تایمز داشت و این فرد کسی نبود جز آیت‌الله شهید سید محمد بهشتی (رحمت الله علیه) .

 او بهترین چارچوب و راهبرد را برای این روزنامه تعیین کرد و گفت: «تهران تایمز یک روزنامه دولتی نیست، بلکه باید صدای انقلاب اسلامی و مستضعفان جهان باشد.»

در تمام سال‌هایی که گذشت، تهران تایمز با همان چارچوب اولیه اصالت خود را حفظ کرد؛ از هشت سال جنگ با عراق عبور کرد، سازندگی ایران را به دنیا مخابره و مذاکرات موثر و جهانی انقلاب اسلامی را تجربه کرد، خلف وعده آمریکایی را چشید و حالا در آستانه جشن تولد چهل سالگی خود در حالی که به بلوغ کامل رسیده صدای مظلومیت ایران در برابر تحریم های ناجوانمردانه نظام سلطه است. می‌گویند چهل سالگی، زمان بلوغ انسان است و این با بعثت پیام اعظم، معنا پیدا کرده، پس از این جا به بعد روزنامه با قدمتی مثل تهران تایمز نیز باید رسالت خود را بر مدار این بلوغ تنظیم کند.

روزهایی را تجربه می‌کنیم که فضای مجازی با تمام حواشی، جذابیت‌ها و آسیب هایش به شدت در حال رقابت با رسانه‌های نسل قبل یعنی روزنامه هاست؛ در این بین هر که شانه خالی کند، باخته و شاید به تاریخ بپیوندد بنابراین حفظ اصالت در کنار توجه به مخاطب با تمام تغییر عاداتی که داشته، ضروری است. روزنامه باید در مسیری حرکت کند که مخاطبش انتظار دارد؛ باید از تکنولوژی بهره ببرد، به روز باشد تا بتواند در برابر فشار رسانه‌های خارجی تاب بیاورد.

همه ما می‌دانیم که روزنامه‌هایمان به دلایل متعدد روزگار سختی را سپری می‌کنند اما فراموش نکنید تهران تایمز صدای بین المللی انقلاب اسلامی است و باید فارغ از هر مشکلی پاسخگوی اتهامات و شبهاتی باشد که رسانه‌های معاند خارجی بر پیکره انقلاب وارد می‌کنند.

می‌خواهم در آستانه چهل سالگی این یادگار شهید مظلوم دکتر بهشتی، به همه شما همکاران خوبم در روزنامه تهران تایمز خسته نباشید بگویم و این جشن چهل سالگی را به همه شما عزیزانی که در این روزنامه قلم می زنید تبریک بگویم؛ بدون شک زحمات شما را قدر می‌دانیم و حمایتتان می‌کنیم تا شما هم با قدرت صدای انقلاب اسلامی برای کسانی باشید که در بیرون این مرزها نشسته و نظاره گر ما را هستند.

برچسب ها:

اخبار رسانه

172
0 0