محور «کرونا» به همایش سواد رسانه‌ای اضافه شد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق نصراللهی دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از افزوده‌شدن محور «کرونا و سواد رسانه‌ای» به محورهای این همایش خبر داد و گفت: براساس تصمیم شورای راهبری همایش، به مقالات برگزیده در دو سطح مقالات علمی ـ پژوهشی و علمی _ کاربردی جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت و برای چاپ مقالات برتر در نشریات علمی_پژوهشی کشور نیز تلاش خواهد شد.

وی با اشاره یک‌مرحله تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان اردیبهشت و اصل مقالات تا پایان مرداد ماه سال جاری، ادامه داد: به نظر می‌رسد فرصت باقیمانده تا پایان اردیبهشت‌ماه، فرصت مغتنمی است تا اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه سواد رسانه‌ای حضور و مشارکت حداکثری در این‌رویداد علمی و دانشی داشته باشند تا شاهد تعامل و تعاطی فکری در موضوع مهم سواد رسانه‌ای و تولید دانش در این حوزه باشیم.  

دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا، یک تهدید بالقوه به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد برای همایشی با شعار حکمرانی و سواد رسانه‌ای یک فرصت تلقی شود. این‌اتفاق یک‌بار دیگر به ما اهمیت صدچندان سواد رسانه‌ای همه گروه‌های مخاطب را به‌ویژه در مواقع بحران گوشزد کرد.

نصراللهی با اشاره به تصمیم اخیر شورای راهبری همایش مذکور درباره این‌رویداد از بخش ویژه‌ «کرونا و سواد رسانه‌ای» برای دریافت مقالات خبر داد و گفت: البته از ابتدای شیوع این ویروس همایش بخش ویژه‌ای مربوط به این رخداد را راه‌اندازی و نسبت به تولید محتوا اقدام کرده بود اما در این مرحله از مقالات دریافتی در این زمینه  استقبال خواهیم کرد.

وی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی را فرصتی برای پاسخگویی به این نیاز علمی کشور دانست و گفت: به نظر می‌رسد خلأهای پژوهشی در این‌حوزه‌ موضوعی، به‌خوبی خود را عیان کرده است. بنابراین پژوهشگران حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با عنایت ویژه‌ای به موضوع کرونا نگریسته و نسبت به ارسال آثار علمی خویش به همایش اقدام کنند. یکی از تصمیم‌های مهم شورای راهبری، تعیین جوایز نقدی برای مقالات برتر و برگزیده است. بر همین اساس، مقرر شد جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به ۵ مقاله برتر با شرح ذیل اهدا شود:

سطح اول: پنج مقاله در سطح علمی_پژوهشی:

-  مقاله اول: ۳ میلیون تومان
-  مقاله دوم: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
-  مقاله سوم: ۲ میلیون تومان
-  مقاله چهارم: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
-  مقاله پنجم:  یک میلیون تومان

سطح دوم: پنج مقاله در سطح علمی_ترویجی

-  مقاله اول: یک میلیون تومان
-  مقاله دوم: ۸۰۰ هزار تومان
-  مقاله سوم: ۶۰۰ هزار تومان
-  مقاله چهارم: ۴۰۰ هزار تومان
-  مقاله پنجم: ۲۰۰ هزار تومان

بنابراین در مجموع به ۱۰ مقاله برتر و برگزیده، جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای از تلاش جهت چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور خبر داد و گفت: اگرچه مقالات مطلوب و مناسب دریافتی به‌شکل رایج تمامی همایش‌ها در مجموعه کتاب مقالات این رویداد به چاپ خواهد رسید؛ اما تلاش خواهیم کرد مقالات برتر در نشریات علمی معتبر کشور به چاپ برسد. در این‌زمینه می‌توان از اعلام آمادگی نشریه علمی ـ پژوهشی «دین و ارتباطات» متعلق به دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) نام برد که پس از طی مراحل تعریف‌شده و داوری، امکان چاپ مقالات برتر در آن وجود خواهد داشت.

نصراللهی در پایان از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی خبر داد.

برچسب ها:

اخبار رسانه

150
0 0