آشنایی با تاریخ پرفراز و نشیب ارتباطات در فرانکفورت

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، موزه پست و ارتباطات فرانکفورت، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی آلمان است. تاریخ تاسیس موزه پست فدرال به سال‌ها پیش برمی‌گردد. آن‌طور که سایت موزه پست و ارتباطات فرانکفورت گزارش داده، موزه پست فدرال در سال ۱۹۵۸، به عنوان اولین و قدیمی‌‎ترین موزه در حاشیه رود ماین احداث شد. سال‌ها بعد در سال ۱۹۹۰، این موزه با اسم موزه پست و ارتباطات به یک ساختمان چهار طبقه‌‎ و تمام شیشه‎ای منتقل شد. این ساختمان ترکیبی از سنت و مدرنیته است و معماری خیره‌کننده‌ای دارد.

نمایشگاه دائمی موزه در زیرزمین این ساختمان وجود دارد. در این نمایشگاه، تعداد زیادی از تلگراف‌های قدیمی به همراه تلفن‌‎ها، ماشین‌های فکس، رادیو و تلویزیون نگهداری می‎شوند. راهنمایان موزه تلاش می‌کنند تا به‌گونه‌ای ساده و قابل‌فهم درباره همه راه‌های ارتباطی (از کتیبه‌های سفالی بابل گرفته تا تلگراف‌های اصلی تایتانیک و تحولات اخیر رسانه‌ای) برای بازدیدکنندگان شرح دهند. بدین‌ترتیب، کسانی که برای بازدید به این موزه می‌آیند، به خوبی با شیوه ارتباطات در گذشته و حال آشنا می‌شوند و طیف گسترده‌ای از شیوه‌های اطلاع‌رسانی، نظیر ارتباطات در جنگ جهانی دوم و رسانه‌های مدرن را از نزدیک مشاهده می‌کنند.

البته نمایشگاه دائمی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که می‌توان به بخش امضاها و نوشته‌ها، نامه‌های پستی و بسته‌ها و همچنین بخش رسانه‌های جدید اشاره کرد. علاوه بر این، مجموعه نقاشی‌ها، عکس‌های هنری و مجسمه‌ها نیز از بخش‌های جذاب موزه پست و ارتباطات فرانکفورت است که آثار زیادی از قرن هفدهم تا بیست‌ویکم در خود جای داده است. در کنار نمایشگاه دائمی، نمایشگاه‌های موقتی نیز برگزار می‌شود. همچنین پخش فیلم و برگزاری رویدادهای مرتبط با تاریخ ارتباطات از دیگر برنامه‌هایی است که در موزه پست و ارتباطات فرانکفورت برپا می‌شود. علاوه بر این، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان نیز در این موزه برگزار می‌شود.

این خبر را بخش پژوهش‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان به مهر ارسال کرده است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

166
0 0