تولید آثار تصویری، مکتوبات و نشریات تخصصی در فضای رسانه‌ای ایران

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد اسدی‌موحد، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای هم‌افزایی و تعامل هر چه بیشتر با مؤسسات فرهنگی فعال در عرصه بین‌الملل با حجت‌الاسلام عارف ابراهیمی، سردبیر سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا و هیأت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در این دیدار گفت: با توجه به اتخاذ رویکرد بین‌المللی در خبرگزاری رسا، فعالیت در زمینه‌های فرهنگی، دینی و حوزوی با هدف همکاری و هم افزایی با مؤسسه بین‌المللی الهدی به عنوان ناشر پیشرو در عرصه صنعت نشر بین‌الملل در دستور کار این خبرگزاری قرار گرفته است.

در ادامه این دیدار و گفتگو طرفین به تشریح ظرفیت‌ها و امکانات فرهنگی و رسانه‌ای خود در داخل و خارج از کشور پرداخته و مقرر شد، از ظرفیت‌های فرهنگی دو مؤسسه در راستای اهداف فرهنگی مشترک از جمله بسط و توسعه فرهنگ و معارف اسلامی، تعالیم اهل بیت علیهم السلام و معرفی دست آوردهای علمی حوزه‌های علمیه و تحقیقات تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و جهان اسلام در زمینه‌های یاد شده، در بستر هم افزایی و همکاری استفاده حداکثری شود.

سپس، عاشوری، دبیر سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا آمادگی این خبرگزاری را جهت معرفی ظرفیت‌ها، امکانات و تازه‌های نشر مؤسسه الهدی در زمینه کتاب و نشریات تخصصی به زبان‌های مختلف در فضای رسانه‌ای ایران و جهان اعلام کرد. همچنین در خصوص تولید آثار تصویری در قالب کلیپ و تیزر جهت معرفی تصویر کتب و نشریات مؤسسه الهدی برای مخاطب داخلی و خارجی اعلام آمادگی شد. در پایان مقرر شد، پس از بررسی‌های لازم مقدمات بهره‌برداری مشترک از دفاتر مؤسسه رسا در کشورهای عراق و هندوستان از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ فراهم شود.

در راستای شکل‌دهی به شبکه نویسندگان، ناشران، مترجمان و فعالان صنعت نشر در حوزه‌های علمیه و مؤسسات تحقیقاتی علوم اسلامی و فرهنگ دینی مقرر شد طرفین نسبت به معرفی فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه که با آنها همکاری دارند به یکدیگر اقدام کرده و جهت برگزاری نشست‌های تخصصی، نمایشگاه‌های دائمی و فصلی و جلسات نقد و بررسی کتاب و منشورات فرهنگی با همکاری یکدیگر در قم و تهران اقدام کنند.

گفتنی است؛ خبرگزاری بین المللی رسا، سال ۱۳۸۲، جمعی دانش‌پژوه و محقق حوزوی در حوزه علمیه قم با هدف ایجاد ارتباط رسانه‌ای بهتر میان جامعه و حوزه‌های علمیه، پایگاهی خبری تأسیس کردند. «خبرگزاری رسا» توانسته است در عرصه اطلاع رسانی از حوزه‌های علمیه، علما و اندیشمندان جهان تشیع، نقشی پیشرو داشته باشد.

برچسب ها:

اخبار رسانه

140
0 0