«تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا» منتشر شد/ ضرورت‌های مدیریت رسانه

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، در کتاب «تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا» که به تازگی منتشر شده است شهرام گیل‌آبادی نویسنده اثر به کنش متقابل میان رسانه و مخاطب تفسیرگر پرداخته و مدل ارتباط مشارکتی- مردمی را برای مدیریت رادیو و تلویزیون ارائه داده است.

آنطور که در مقدمه این کتاب گفته شده، مدل «تقارن هم‌سو و دورِهم‌گرا» در زمره دیدگاه‌های معناکاوانه و تفسیری قرار می‌گیرد که اعتقاد دارد پیام، فرآورده‌ای فرهنگی است که از متن برمی‌آید، با ویژگی‌های زندگی روزمره مخاطبان گره خورده و با قواعد زندگی روزمره تولید می‌شود و در زمینه آن فهم می‌شود.

این دیدگاه برخلاف دیدگاه‌های رایج در مدل‌های انتقالی است که به ارسال پیام از جانب فرستنده به گیرنده،‌ رمزگذاری و رمزگشایی پیام‌ها، چگونگی به‌ کارگیری کانال‌های ارتباطی و انتخاب مؤثرترین شیوه برای انتقال پیام اشتغال خاطر دارند و ارتباطات را فرآیندی می‌دانند که از طریق آن، پیام در فضا و مکان منتقل و توزیع می‌شود.

به باور نویسنده، مدل‌های اقتدارگرا، مصلحت‌اندیش و مناسکی در رادیو و تلویزیون، موجب یکسویه‌نگری و از دست رفتن سرمایه‌های هر رسانه مانند مخاطبان آن می‌شود. در مقابل مخاطب در مدل‌های مردم‌گرا و مشارکتی، احساس ارجمندی داشته و این مدل‌ها اعتمادسازی در بین آنها در برخواهند داشت.

این کتاب در ۵ فصل، به ضرورت طراحی مدلی برای مدیریت سازمان‌های رسانه‌ای، عناصر و ویژگی‌های مدل تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا، تکوین مدل‌های ارتباطی و گذار تاریخی آنها و اهمیت مدل‌های هم‌گرا در رویکردهای ارتباطی می‌پردازد.

«تقارن هم‌سو و دورِ هم‌گرا» در ۱۴۳ صفحه به نویسندگی شهرام‌گیل‌آبادی عضو هیأت‌ علمی دانشگاه صدا و سیما و مدیرعامل خانه تئاتر توسط نشر سیمای شرق، منتشر شده است.

این کتاب در قطع رقعی و به‌ قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

105
0 0