سروش جدید روی پیشخوان مطبوعات آمد

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، شماره ۱۶۹۵ مجله سروش ویژه آذرماه ۱۳۹۹ با عنوان «از قهرمان تا الگو» به تازگی منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

در سرویس فرهنگ و در پرونده ویژه این شماره از مجله، به جنگ بزرگی که میان همسایگان شمالی ایران رخ داده اشاره و به ابعاد فرهنگی و رسانه‌ای جنگ قره باغ و بخش‌های ناگفته ای از دوران اشغال قره باغ پرداخته شده است.

در بخش فرهنگ و سیاست، سروش به بهانه ۱۰ آذر روز مجلس وارد صحن مجلس شده و با نگاهی فرهنگی تاریخی به قواعد زبانی مجلس پرداخته است. تأملی بر بحران نقش بازیگران فرهنگی مجلس، تأثیر رسانه‌ای شدن سیاست بر اولویت‌های مردان سیاست، کمیسیون فرهنگی، شریان حیاتی فراموش شده، مجلس و هزار راه نرفته از جمله مطالبی است که در ادامه این بخش آمده است.

مطلبی با عنوان «مجرم کیست» به بررسی حقوق خلاءهای تنظیم‌گری در پلتفرم‌های اشتراک گذاری ویدئو پرداخته شده است.

در بخش آنتن سروش به بررسی بازنمایی چهره قهرمانان زن در سریال‌های تلویزیونی پرداخته است. بررسی سریال نجلا با عنوان روایت عشق و غیرت، از قهرمان تا الگو، مروری بر ۸ سریال تلویزیونی با محوریت زنان، انسجام یک تصویربیگانه از دیگر عناوین این بخش از این سرویس رسانه است.

همچنین در ادامه نقد و بررسی عملکرد معاونت برون مرزی در شماره پیش، در این شماره از سروش با عباس محمد نژاد رئیس خبرگزاری بین المللی تصویری ایران پرس گفت و گو شده است.

خارج از جو سانسور بر مدار نقد، روایت تاریخ می‌سازد، سیاست در قاب سینما، سیاستمدارانی که نمی‌شناسیم و غیره عناوین بخش سینما در سرویس هنر است. در بخش موسیقی این قسمت نیز به تحلیل رفتار حاکمیت با اهالی و صنعت موسیقی، گفت و گو با دکتر کمیل قدیرلو دکتری سیاست گذاری فرهنگی در خصوص آسیب شناسی مسائل موسیقی ایران، مروری بر تناقضات موجود در مدیریت موسیقی کشور پرداخته شده است.

برچسب ها:

اخبار رسانه

126
0 0