تقدیر ازروابط‌عمومی‌های برتر درحوزه تولید محتوای مقابله با کرونا

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته روابط‌عمومی که هرساله از ۲۷اردیبهشت‌ماه تا دوم خردادماه برگزار می‌شود در سال ۱۴۰۰ با تجلیل و تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه تولید محتوا، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و رونمایی از منشور ملی روابط‌عمومی برگزار خواهد شد.

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان مشاور دبیرکل یونسکو و رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی تمام سازمان‌ها و نهادهای مسئول در زمینه مقابله با ویروس کرونا به نقش تاثیرگذار روابط‌عمومی‌های این ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: بی‌هیچ دریغی در بحران شیوع ویروس کرونا، روابط‌عمومی‌های ارگان‌ها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پویایی غیرقابل وصفی از خود به نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: موفقیت در برنامه‌ بهبود سلامت و کیفیت زندگی افراد جامعه و اقداماتی که در بحث آموزش، پیشگیری، کنترل و مقابله با این ویروس انجام شد، بدون در نظر گرفتن نقش روابط‌عمومی‌ها میسر نمی‌شد. به همین منظور در نظر است تا در هفته روابط‌عمومی که از ۲۷اردیبهشت‌ماه تا دوم خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود به پاس تلاش‌های‌شان در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌‍‌رسانی، شفاف‌سازی و مبارزه با تاثیرات مخرب این ویروس بر جامعه، از روابط‌عمومی‌های برتر در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تقدیر و تجلیل شود.

کاظمی دینان اضافه کرد: برای این منظور نیاز است تا روابط‌عمومی‌ ارگان‌ها مستندات خود را در حوزه‌های مختلف در زمینه فعالیت در موضوع کرونا برای دبیرخانه هفته روابط‌عمومی ارسال کنند که شیوه ارسال و دیگر اطلاعات مورد نیاز متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی در ادامه با اشاره به اینکه «منشور ملی روابط‌عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است» تاکید کرد: این منشور با حضور اساتید و صاحب‌نظران روابط‌عمومی کشور در کارگروهی که به همین‌منظور تشکیل شده در حال تدوین است و چند کمیته مختلف از جمله «کمیته تولید محتوا با رویکرد بررسی چالش‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی»، «کمیته نظرخواهی برای رسیدن به اجماع ملی از طریق ارسال و جمع‌بندی فراخوان‌هایی برای اعلام نظر از سراسر کشور» و «کمیته تلفیق و تدوین پیش‌نویس» به عنوان کمیته‌های تخصصی پیشنهادی در حال کار روی این منشور هستند.

او درباره لزوم تدوین منشور ملی روابط‌عمومی گفت: تدوین منشور ملی روابط‌عمومی علاوه بر اینکه منجر به تأسیس نوعی نظام صنفی خواهد شد باعث دلگرمی دانش‌آموختگان روابط‌عمومی، جلوگیری از ورود مدیران ناکارآمد به عرصه روابط‌عمومی، خروج از مدیریت غریزی و ورود به تخصص‌گرایی و حرفه‌ای‌گری در بدنه روابط‌عمومی کشور خواهد شد.

کاظمی‌دینان در انتها اظهار امیدواری کرد که این منشور در هفته روابط‌عمومی سال ۱۴۰۰ رونمایی و با تدوین و تصویب آن جامعه روابط‌عمومی ارتقا یافته و از انسجام و یکپارچگی برخوردار خواهد شد.

پیش‌تر، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت تأسیس نظام ملی روابط‌عمومی تصریح کرد: حسن تشکیل این نظام این است که متخصصان روابط عمومی، احراز صلاحیت می‌شوند و افراد متخصص در جایگاه کارشناسی و مدیریت روابط‌عمومی‌ها قرار می‌گیرند.

برچسب ها:

اخبار رسانه

213
0 0