«رضا مقدسی» در حرفه روزنامه‌نگاری تدین و متانت داشت

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم رضا مقدسی از روزنامه‌نگاران قدیمی پس از انقلاب اسلامی سلسله گفت‌وگوهایی را با همکاران و همرهانش گرفته‌ایم تا از او و شاخصه‌هایش بگویند، گفت‌وگوی فرشاد مهدی‌پور مدیرمسئول روزنامه صبح نو را می‌توانید در این لینک و محمدرضا اسماعیلی، فعال رسانه‌ای در این لینک بخوانید. در ادامه صحبت‌های مهدی فضایلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس درباره مرحوم مقدسی می‌آید:

مهدی فضایلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس به مناسبت درگذشت رضا مقدسی روزنامه‌نگار، به متانت و اخلاق او اشاره کرد و گفت: طی سال‌های آشنایی بنده با ایشان، باید به شاخصه‌های اخلاقی و شخصیتی‌شان همچون تدین، متانت و صبوری، اخلاق خوش و چهره متبسم‌شان اشاره کنم. ما مأموریت کاری هم با همدیگر داشتیم و در این سفر این ویژگی‌هایش بسیار بارز بود.

او افزود: بحث جدیت در کار و مسئولیتی که بر عهده‌شان در حرفه روزنامه‌نگاری بود از جمله ویژگی‌های مرحوم مقدسی است که زبانزد همه بود. اگر در حرفه روزنامه‌نگاری فرد تدین و دیانت نداشته باشد خیلی زمینه‌های خروج از مسیر انصاف وسوسه‌انگیز می‌تواند باشد با توجه به اینکه من با کار آقای مقدسی آشنا هستم و می‌دیدم احساس می‌کردم ایشان پایبند به ضوابط شرعی و اخلاقی بودند و چارچوب‌های درست را حفظ کرده است. وسوسه‌های که معمولاً به سراغ اهالی رسانه و خبر می‌آمد ایشان از این‌ها مصون بود. این ویژگی در کار و حرفه رسانه‌ای برای کسی که به‌عنوان مدیرمسئول فعالیت دارد بسیار مهم است زیرا اگر این مراقبت‌ها و دیانت نباشد دامنه منفی کار این افراد می‌تواند گسترده باشد.

فضایلی درباره یکی دیگر از شخصیت‌های رضا مقدسی گفت: همچنین عدم وابستگی به مسئولیت‌ها و پست و مقام از خصوصیات شخصیتی او بود زمانی‌که در تودیع مراسمش شرکت کرده بودم خیلی آرامش داشت و راحت بود. و این نشان می‌دهد دلبسته به مسئولیت‌ها نیست، زندگی ساده و بی‌تکلفی داشت. سبک زندگی متعادل و بدون تجملاتی داشت و این ویژگی مثبت از او همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند.

برچسب ها:

اخبار رسانه

238
0 0