پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی «اوآنا»

به نقل از سایت اخبار رسانه :   

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) دقایقی پیش در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز شد.

اصلان اصلانوف رئیس هیات مدیره خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان و رئیس دوره ای چهل و سومین هیات اجرایی اوآنا در این مراسم گفت: هر یک از ما پیشرفت هایی دارد و سالها تجربه. من پیشنهاداتم را پیشتر در مورد چگونگی بهبود فعالیت های این سازمان اعلام کرده ام و در این سخنرانی می خواهم بار دیگر توجه شما را به برخی مسائل جلب کنم. این پیشنهادها از تجربیات درازمدت همه ما حاصل می شود. اولین نکته و پیشنهادم این است که علاوه بر جلسات هیات مدیره اجرایی می توانیم کنفرانس ها یا کارگاه های آموزشی را با مشارکت خبرگزاری هایی که عضو هیات اجرایی نیستند، برگزار کنیم. هدفمان هم تبادل تجربه و بحث در مورد نوآوری ها است که البته این پیشنهاد نیاز به بودجه خاص  دارد. طبق قوانین اوآنا سازمان های عضو باید حق عضویت سالانه پرداخت کنند. در حال حاضر ۴۴ عضو در اوآنا وجود دارد اما متاسفانه همه آنها به طور مرتب هزینه عضویتشان را نمی پردازند. ما می توانیم از بودجه ای که از طریق پرداخت هزینه عضویت به دست می آید استفاده کرده و چنین کنفرانس هایی را با مشارکت خبرگزاری های عضو که هزینه های عضویت را پرداخت می کنند، سازماندهی کنیم.

وی افزود: از دیگر عوامل موثر گسترش تجربه، برگزاری آموزش هاست. می توانیم این پیشنهاد را به آکادمی آموزشی اوآنا در آینده منجر کنیم. ما باید با نوآوری و دانش فنی به خوبی خودمان را تجهیز کنیم. این آکادمی می تواند برای کارکنان سازمان های عضو اوآنا برگزار شود. همکاری با متخصصان خارج از اوآنا هم یک پیشنهاد دیگر در همین زمینه است. برای این منظور می توانیم از بودجه اوآنا مبلغی را در نظر بگیریم. به نظر من می توانیم یک گروه یا کمیسیون تشکیل دهیم که از اعضای هیات اجرایی تشکیل می شوند تا بتوانند تخصیص و استفاده از بودجه را برای چنین اقدام مهمی را در نظر بگیرند.

رئیس هیات مدیره خبرگزاری آذرتاج در ادامه گفت: ایجاد  دفتر دائمی دبیرکل اوآنا از دیگر پیشنهادات من است. طبق اساسنامه فعلی دبیر کل سازمان اوآنا هر سه سال یک بار تغییر می کند. پیشنهاد من این است که دبیر کل لزوما نماینده خبرگزاری رئیس نباشد، بلکه می تواند هر فرد دیگری باشد که پس از اتمام دوره سه ساله خود بتواند مجددا دبیرکل شود. ایجاد دبیرخانه دائمی می تواند مزایایی از جمله مدیریت متمرکز اسناد، سازماندهی رویدادها و انجام کارهای سازمانی را به شیوه موثر و کارآمدتر، انتشار اخبار مربوط به تغییرات در سازمان های عضو و ... داشته باشد.

رئیس دوره ای چهل و سومین هیات اجرایی اوآنا ادامه داد: برگزاری مسابقات عکس و دیگر مسابقات و احیای سایت اینترنتی اوآنا از دیگر پیشنهادات من است. هنگامی که خبرگزاری آذرتاج ریاست سازمان را به عهده گرفت، هر کاری انجام دادیم و خبرگزاری های عضو را تشویق کردیم که اخبار خود را به وب سایت اوآنا ارسال کنند. حتی خبرگزاری های عضویی که اخبار خود را سالهاست ارسال نکرده اند در حال حاضر اخبار خود را در وب سایت اوآنا به اشتراک می گذارند اما این رقم با توجه به تعداد اعضای سازمان بسیار کم است. می خواهیم سایت اوآنا را به یکی از بزرگترین منابع خبری تبدیل کنیم تا مخاطبان از هر آنچه در کشورهای آسیایی اتفاق می افتد، آگاه شوند.

وی گفت: در حال حاضر مردم به طور فزاینده ای از تلفن های همراه استفاده می کنند. بیش از ۶۵ درصد از بازدیدهای انجام شده از سایت آذرتاج با تلفن همراه است به همین دلیل ما نسخه تلفن همراه سایت اوآنا را راه اندازی کردیم. در شش ماه اول سال ۲۰۱۸، ۲۴ خبرگزاری اخبار خود را به وب سایت اوآنا ارسال کردند. بسیاری از خبرگزاری ها خبرها را بدون عکس منتشر می کنند، فقط سه خبرگزاری عضو فیلم می گذارند. من از تمام سازمان های عضو اوآنا درخواست می کنم که محتوای خبری را به همراه عکس ارسال کنند، به این ترتیب اخبارشان در نسخه موبایل این وب سایت در دسترس خواهد بود. ما قصد داریم سایر بخش های وب سایت اوآنا و اطلاعات مربوط به سازمان را به نسخه موبایل آن اضافه کنیم. آنچه طی دو سال گذشته انجام شده در گزارش فنی موجود است.

اصلانوف در پایان سخنانش گفت: اساسنامه اوآنا در سال ۱۹۸۱ تصویب شد که از آن زمان تا امروز خیلی چیزها تغییر کرده، بنابراین این اساسنامه نیاز به بهبود دارد.  ما مسابقه ای برای جایزه برتر اوآنا که توسط سازمان خبرگزاری تاس روسیه پیشنهاد شد راه اندازی کردیم. در این زمینه اعضا می توانند پروژه های خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند. بیانیه مسابقه هم در آینده منتشر می شود.

برچسب ها:

اخبار رسانه

231
0 0